Az elmúlt tíz év során egyre több gépkocsi és motorkerékpár első lámpája készül kopolimer műanyagból, esetenként vékony karcálló réteggel a felületén. Ez több oknál fogva kedvező a gyártóknak:

 
• Olcsóbb előállítási költség
• Nagyobb tervezési szabadság a tervezőknek
• Általában jobb világítási tulajdonság
• Töréskor nem okoz szilánkos törésből adódó sérülést
 

Hátrányáról sem feledkezzünk el, amely csak a megvásárlást követő néhány év után jelentkezik, hasonlóan a gyártók többi olcsóbbításra vonatkozó törekvésével. Ez már a gépkocsi tulajdonosának költsége, nem pedig gyártási költség, így az autók gyártója ennek csökkentésében távolról sem érdekelt…..
A nap UV sugarainak hatására a lámpa”-üveg” anyaga bomlani kezd, kívülről, a nap sugárzásának kitett felület irányából, ezzel egyidejűleg elszíneződik, barnás, vagy szürkés árnyalatot kap. Ekkor az izzólámpa energiájának nagyobb része elkezd hővé átalakulni (hiszen akadálytalanul nem tud átjutni a műanyag rétegen), a felület jobban melegszik, így tulajdonképpen öngerjesztő folyamat gyorsul fel. Bizonyos idő után, már a lámpa fényteljesítménye is csökken, egy idő után már az esedékes műszaki vizsgán is kifogás alá esik. A helyzet, polírozással, jelentősen javítható, és a polírozás akár néhány évente megismételhető, hiszen a lámpa átlátszó felületének vastagsága ezt megengedi.

 MUNKÁINKBÓL:

   


 

Oldalainkat 8 vendég és 0 tag böngészi

Cikkmegtekintések találatai
43092